זעם רב על החלטת בג"צ לעצירת חלוקת תלושי המזון

פנחס בן זיו 2 Comment on זעם רב על החלטת בג"צ לעצירת חלוקת תלושי המזון

השופט שטיין דן היום בבית המשפט העליון בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד תלושי המזון שיזם ח"כ דרעי ופסק כי עד למתן החלטה אחרת יוקפאו כלל התלושים שכבר היו מוכנים להישלח לנזקקים. זעם רב בכל שכבות הציבור על ההחלטה האטומה והמנותקת

אולם בית המשפט העליון | אילוסטרציה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

זעם רב בימין על החלטה מנותקת ומקוממת של שופט ביהמ"ש העליון אלכס שטיין על עצירת תוכנית תלושי המזון לננזקקים שיזם יו"ר ש"ס אריה דרעי. גורמים בכירים בש״ס אומרים כי "מאות אלפי משפחות עניות המכניסות 1,760 שקל לנפש בממוצע לחודש ומחכות בכיליון עיניים לתלושי המזון ובמיוחד בתקופת החגים, תלויות כעת בידי השופט שטיין שמרוויח בממוצע 85,000 שקלים בחודש ומונע מהם 300 שקל תלושי מזון. מנותקים!".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין: "החלטת בג״ץ לעצור את תלושי המזון היא ביטוי נוסף לפער שבין שופטי בג״ץ לבין העם. זו החלטה שפוגעת בחלשים ובעניים ביותר בחברה, רגע לפני חגי תשרי. משפחות רבות, שמאות השקלים הללו היו קרן אור עבורן, נותרו עם מקרר ריק. קו ישיר מחבר בין הפסיקות הרבות של בג״ץ, שסיכלו את מהלכי הממשלה והכנסת להוצאת המסתננים מהארץ, לבין ההחלטה הזו. הגיע הזמן שבבית המשפט העליון ישבו שופטים מכל חלקי העם. שופטים שמבינים לנפשם ולצרכיהם של מליוני אזרחים, שמחוברים לערכים של רוב העם. לכן אני נאבק למען רפורמה במערכת המשפט. לכן אסור לנו לוותר על זכותנו למערכת משפט מגוונת והוגנת".

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד ראה״מ הרב יצחק גולדקנופף על החלטת בית המשפט העליון: "שופטי בית המשפט העליון קיבלו החלטה תמוהה ומנותקת. דווקא ערב חגי תשרי, כשמשפחות מעוטות יכולת זקוקות יותר מתמיד לסיוע הכספי הם עצרו את תלושי המזון. ההחלטה מבטאת אטימות, וחוסר הבנה של השלכותיה על אלפי נזקקים. אילו השופטים היו מכירים את אוכלוסיית העניים הם היו בוודאי מקבלים החלטה אחרת".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני: "העתירה שהוגשה ע"י התנועה לאיכות השלטון והחלטת הבג"צ למתן צו ארעי, מעידה על העובדה שהשבע לא מבין את הרעב. ועדת הכספים בראשותי קיימה דיון ארוך וממצה על כל ההיבטים, כולל הקריטריונים של חלוקת התלושים, אישרה את ההעברה התקציבית פה אחד ללא מתנגדים, והיא עשתה את זה בפרק זמן מספיק על מנת להספיק לחלק את זה לפני החגים. העתירה והחלטת הבג"צ היום מעידה על נתק מוחלט לעובדות ולצורך חברתי חיוני של חלוקת תלושי המזון לנזקקים, לקשישים ולניצולי השואה".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    לא מבין איך מי שטוען ש"הרפורמה-המשפטית" לא קשורה אליו ואפי' צריך לעצור אותה. בא בטענות כעת על החלטת בג"ץ. זה או "רפורמה-משפטית" או "שלטון-בג"ץ".
    לא ניתן לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה…

    1. הכל לפי האינטרסים הנקודתיים ביחסי הציבור.
      הא ותו לא…